هشدار زرد مدیریت بحران استان خراسان رضوی | بارش های رگباری و کاهش محسوس دما تا آخر هفته توسعه گردشگری پایدار مشهد با ثبت میراث ناملموس فرهنگی تعریف ۴۵ پروژه محوری برای سال پایانی شورای ششم مشهد جزئیات اجرای طرح پیشخان زیارت | امکان جلوه‌نمایی رضوی در ۲ هزار نقطه مشهد آماده‌سازی خیابان امام رضا(ع) برای راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد سرویس دهی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به دانش آموزان ویژه مراسم راهپیمایی (۱۳ آبان ۱۴۰۳) سرویس‌دهی رایگان متروی مشهد به راهپیمایان در ۱۳ آبان ۱۴۰۳ افزودن ۲ خط پروازی خارجی به پرواز‌های فرودگاه مشهد حذف یک‌طرفه چند ایستگاه اتوبوس در بولوار فارغ‌التحصیلان مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۲ آبان ۱۴۰۳) مشارکت مردم و حکمرانی شهری مطلوب جشنواره «طعم و رنگ پاییز ۱۴۰۳» در باغ مشهد افتتاح شد+ویدئو شهردار مشهد مقدس: یکی از برنامه‌های مدیریت شهری ایجاد حال خوب برای مردم است اجرای گسترده دوره‌های آموزشی ویژه نانوایان مشهدی | سهمیه کلان آرد خراسان رضوی براساس سرشماری ۱۳۹۵ محاسبه می‌شود اتصال بولوار دکتر حسابی به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در مشهد تا دو هفته آینده به‌زودی از فاز اول آزادراه مشهد_چناران بهره‌برداری می‌شود شهردار مشهد مقدس: ایمنی و رضایت شهروندان خط قرمز مدیریت شهری است نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: امسال خط بی‌آرتی بولوار توس در دستور کار قرار دارد «روز خراسان» به جای روز مشهد؟ بازگشایی و اتصال خیابان امام‌زمان(عج) به بولوار شهید احمدی در مشهد + فیلم احداث ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در خراسان رضوی | ضرورت پیش‌بینی اعتبارات ملی
سرخط خبرها

توجه ویژه به هوشمندسازی فرآیند‌ها در حوزه خدمات شهری مشهد | راه‌اندازی ۷۴ سامانه الکترونیکی برای ارائه خدمات به شهروندان مشهدی

  • کد خبر: ۲۰۹۳۱۷
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
توجه ویژه به هوشمندسازی فرآیند‌ها در حوزه خدمات شهری مشهد | راه‌اندازی ۷۴ سامانه الکترونیکی برای ارائه خدمات به شهروندان مشهدی
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از طراحی و اجرای ۷۴ سامانه الکترونیکی برای ارائه خدمات به شهروندان در هفت بخش مختلف حوزه خدمات شهری خبر داد.

مهدی یعقوبی با اعلام این خبر در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، اظهار کرد: در حال حاضر همه فرآیند‌های اصلی معاونت خدمات شهری در حوزه ادارات کل، مدیریت‌ها و سازمان‌های تابعه آن در قالب سامانه‌های جامع و برنامه‌های کاربردی طراحی شده و کاملاً پاسخگوی نیاز بخش‌های مختلف شهرداری، پیمانکاران و شهروندان است.

وی افزود: برای هفت بخش فضای سبز و منابع آبی، امور خدمات شهری، مدیریت پسماند، آتش‌نشانی، ساماندهی مشاغل شهری، آرامستان‌ها و محیط‌زیست ۳۰ سامانه و فرایند و ۱۰۶ زیرسامانه الکترونیکی طراحی شده که تا این لحظه ۷۴ سامانه به مرحله اجرا رسیده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد مقدس با بیان اینکه سامانه جامع فضای سبز یکی از مهم‌ترین سامانه‌های طراحی شده در این حوزه است، اظهار کرد: درخواست امداد گیاه، قطع درختان در کمیسیون ماده ۷، سامانه باغ خاطره و زندگی، درخواست تسهیلات تشویقی برای آبیاری درختان و درخواست کاشت نهال غیرمثمر خدماتی است که در این سامانه به صورت الکترونیکی و غیرحضوری به شهروندان ارائه می‌شود.

یعقوبی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۰۷ کیلومتر خط انتقال، ۱۶۳ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۵ مخزن و ۱۳ ایستگاه پمپاژ داریم که کنترل دبی، روشن و خاموش کردن چاه‌ها و حجم آب داخل مخازن از طریق سامانه هوشمند انجام می‌شود و در تصفیه‌خانه چهل بازه نیز همه فرآیند‌های مربوط به تصفیه آب مانند آنالیز پارامتر‌های کیفیت و سایر بخش‌های تصفیه‌خانه به صورت هوشمند صورت می‌گیرد.

یعقوبی ادامه داد: علاوه بر بررسی وضعیت و پایش میزان آلاینده‌های زیست‌محیطی توسط سامانه جامع الکترونیکی، پردازش اطلاعات درخصوص خودرو‌های دودزا و اخطاریه و اعمال قانون نیز به صورت هوشمند انجام می‌شود؛ همچنین بخشی از امور خدمات در اداره کل نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد با دو سامانه برخط AVL و مبنا رتق و فتق می‌شود، در AVL همه ۵۰۰ خودرو و ماشین‌آلات خدمات شهری و حمل پسماند و... به صورت لحظه‌ای نظارت می‌شوند و سامانه مبنا نیز یک سامانه هوشمند برای نظارت بر کار پیمانکاران خدمات شهری در نظافت و جمع‌آوری زباله است.

وی همه فرایند‌های مربوط به سازمان پسماند شهرداری را برخط و الکترونیکی دانست و عنوان کرد: ۶نرم‌افزار موبایلی صفر تا صد کار جمع‌آوری پسماند خشک از منازل شهروندان را برعهده گرفته‌اند، علاوه بر این در سامانه جامع مدیریت پسماند همه درخواست‌ها در این حوزه از شارژ کارت تردد خودرو و درخواست انواع خاک گرفته تا تشکیل پرونده الکترونیکی پیگیری می‌شود.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهدمقدس یادآور شد: در سازمان‌های آتش‌نشانی، آرامستان‌ها و ساماندهی مشاغل شهری نیز به فراخور درخواست‌ها، سامانه‌های هوشمندی طراحی شده که با استفاده از آن‌ها، کار بررسی و پیگیری درخواست‌های شهروندی به صورت غیرحضوری و برخط به سرعت انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->