ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم
سرخط خبرها

توجه ویژه به هوشمندسازی فرآیند‌ها در حوزه خدمات شهری مشهد | راه‌اندازی ۷۴ سامانه الکترونیکی برای ارائه خدمات به شهروندان مشهدی

  • کد خبر: ۲۰۹۳۱۷
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
توجه ویژه به هوشمندسازی فرآیند‌ها در حوزه خدمات شهری مشهد | راه‌اندازی ۷۴ سامانه الکترونیکی برای ارائه خدمات به شهروندان مشهدی
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از طراحی و اجرای ۷۴ سامانه الکترونیکی برای ارائه خدمات به شهروندان در هفت بخش مختلف حوزه خدمات شهری خبر داد.

مهدی یعقوبی با اعلام این خبر در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، اظهار کرد: در حال حاضر همه فرآیند‌های اصلی معاونت خدمات شهری در حوزه ادارات کل، مدیریت‌ها و سازمان‌های تابعه آن در قالب سامانه‌های جامع و برنامه‌های کاربردی طراحی شده و کاملاً پاسخگوی نیاز بخش‌های مختلف شهرداری، پیمانکاران و شهروندان است.

وی افزود: برای هفت بخش فضای سبز و منابع آبی، امور خدمات شهری، مدیریت پسماند، آتش‌نشانی، ساماندهی مشاغل شهری، آرامستان‌ها و محیط‌زیست ۳۰ سامانه و فرایند و ۱۰۶ زیرسامانه الکترونیکی طراحی شده که تا این لحظه ۷۴ سامانه به مرحله اجرا رسیده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد مقدس با بیان اینکه سامانه جامع فضای سبز یکی از مهم‌ترین سامانه‌های طراحی شده در این حوزه است، اظهار کرد: درخواست امداد گیاه، قطع درختان در کمیسیون ماده ۷، سامانه باغ خاطره و زندگی، درخواست تسهیلات تشویقی برای آبیاری درختان و درخواست کاشت نهال غیرمثمر خدماتی است که در این سامانه به صورت الکترونیکی و غیرحضوری به شهروندان ارائه می‌شود.

یعقوبی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۰۷ کیلومتر خط انتقال، ۱۶۳ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۵ مخزن و ۱۳ ایستگاه پمپاژ داریم که کنترل دبی، روشن و خاموش کردن چاه‌ها و حجم آب داخل مخازن از طریق سامانه هوشمند انجام می‌شود و در تصفیه‌خانه چهل بازه نیز همه فرآیند‌های مربوط به تصفیه آب مانند آنالیز پارامتر‌های کیفیت و سایر بخش‌های تصفیه‌خانه به صورت هوشمند صورت می‌گیرد.

یعقوبی ادامه داد: علاوه بر بررسی وضعیت و پایش میزان آلاینده‌های زیست‌محیطی توسط سامانه جامع الکترونیکی، پردازش اطلاعات درخصوص خودرو‌های دودزا و اخطاریه و اعمال قانون نیز به صورت هوشمند انجام می‌شود؛ همچنین بخشی از امور خدمات در اداره کل نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد با دو سامانه برخط AVL و مبنا رتق و فتق می‌شود، در AVL همه ۵۰۰ خودرو و ماشین‌آلات خدمات شهری و حمل پسماند و... به صورت لحظه‌ای نظارت می‌شوند و سامانه مبنا نیز یک سامانه هوشمند برای نظارت بر کار پیمانکاران خدمات شهری در نظافت و جمع‌آوری زباله است.

وی همه فرایند‌های مربوط به سازمان پسماند شهرداری را برخط و الکترونیکی دانست و عنوان کرد: ۶نرم‌افزار موبایلی صفر تا صد کار جمع‌آوری پسماند خشک از منازل شهروندان را برعهده گرفته‌اند، علاوه بر این در سامانه جامع مدیریت پسماند همه درخواست‌ها در این حوزه از شارژ کارت تردد خودرو و درخواست انواع خاک گرفته تا تشکیل پرونده الکترونیکی پیگیری می‌شود.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهدمقدس یادآور شد: در سازمان‌های آتش‌نشانی، آرامستان‌ها و ساماندهی مشاغل شهری نیز به فراخور درخواست‌ها، سامانه‌های هوشمندی طراحی شده که با استفاده از آن‌ها، کار بررسی و پیگیری درخواست‌های شهروندی به صورت غیرحضوری و برخط به سرعت انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->